tiistai 14. kesäkuuta 2016

Takomorunners Ari

Olen 53 -vuotias juoksun harrastaja. Juoksua tai jonkinlaista urheiluun liittyvää olen yhtäjaksoisesti tehnyt reilut kaksikymmentä vuotta. Maratoneja olen juossut 86 kappaletta ja yhden noin kuusisataa metriä alimitatun, joka ei kuitenkaan pääse tilastoihini. Paras aikani on Joensuussa 2012 juostu 3h 11 min 46 sek. Hienoin juoksukokemus taas on vuodelta 2011, jolloin juoksimme poikani Miitrin kanssa Tukholmassa hänelle uuden ennätyksen 3h 52 min 43 sek (nettoaika). Tähän asti viimeisin täysmaraton taittui viime vuonna Helsingissä, jossa juoksu oli todella vaikeaa jumittavien reisien takia. Olin samaan aikaa juoksun kanssa harjoitellut Sulkavan soutuun kirkkoveneessä, mikä ilmeisesti vaikeutti juoksua.

Tällä hetkellä on myös Sulkava ohjelmassa, jonka lisäksi käyn pyöräilemässä, rullaluistelemassa ja joskus myös vähän hölkkäilemässä. Yhden puolimaratonin olen tänä vuonna juossut ja viime vuonna niitä taittui kolme. Puolikkaat ovat tulleet ohjelmaan mukaan iän karttuessa, vaikka vielä jokunen vuosi sitten olinkin sitä mieltä, että ne ovat ennemminkin lasten ja naisten matkoja. Ei siksi, että en arvostaisi puolimaratonin juosseita, vaan siksi, että olin olevinani niin "kova ukko".

Juoksua  ja yleensäkin urheilua harrastan siitä saatujen hienojen tuntemusten takia. Luulen myös, että urheilemisellani on myös jonkunlaista vaikutusta terveyteeni ja yleiseen jaksamiseen. Ja voihan olla, että tässä vuosien aikana on tullut jonkinlainen riippuvuuskin urheilemiseen. Eihän sitä osaa oikein ilmankaan olla.

Tervetuloa seuraamaan blogiani!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti